Allmänna villkor
1. Tillämpning
Dessa villkor gäller vid service, reparation och övriga arbeten som utförs av Nordic Cycle AB på kundens cykel. Genom att lämna in sin cykel till oss godkänner kunden dessa villkor.
2. Bokning och inlämning
• Kunden ansvarar för att lämna cykeln i avtalad tid.
• Vid inlämning görs en gemensam genomgång av cykelns skick
och överenskommelse om vilken service som ska utföras.
• Kunden ska informera om eventuella fel, skador eller särskilda
önskemål.
3. Pris och betalning
• Priser för service framgår av aktuell prislista. Eventuella
extrakostnader för reservdelar eller tilläggsarbeten meddelas kunden innan arbetet
påbörjas.
• Betalning sker vid utlämning av cykeln, om inget annat
avtalats.
4. Service och reparation
• Arbetet utförs fackmannamässigt enligt våra rutiner.
• Vid service av elcyklar ingår kontroll av motor och
mjukvaruuppdatering (vid tillgänglighet).
• Vi förbehåller oss rätten att avböja arbeten som vi bedömer
osäkra eller olämpliga att utföra.
5. Ansvar och garanti
• Vi ansvarar för att arbetet utförs korrekt och att monterade
reservdelar är felfria vid leverans.
• Garantin omfattar inte normalt slitage, fel orsakade av
bristande underhåll eller yttre påverkan (t.ex. olyckor, väder eller felaktig hantering).
• Kunden ansvarar för att cykeln används och underhålls enligt
rekommendationer.
6. Kundens ansvar
• Kunden ansvarar för att lämna in cykeln i rimligt rengjort skick.
• Kunden ansvarar för att uppge korrekta kontaktuppgifter så att
vi kan nå ut vid behov av godkännande för tilläggsarbeten.
• Kunden ska hämta sin cykel inom 14 dagar efter att service
meddelats som färdig. Därefter kan förvaringsavgift tillkomma.
7. Skador och stöld
• Vi har ansvarsförsäkring för cyklar som förvaras i vår verkstad.• Vi ersätter dock inte stöld eller skador orsakade av yttre
händelser utanför vår kontroll (t.ex. inbrott, brand eller naturkatastrofer).
8. Tvist
Tvister som inte kan lösas mellan parterna hänvisas till Allmänna
Reklamationsnämnden (ARN) eller allmän domstol.